Miért sikeresek a gépjármű tolvajok?

Tisztelt Gépjármű Tulajdonos!

Volt olyan időszak Magyarországon, amikor átlagosan naponta 30 gépjárművet loptak el, ezért ezt az adatot a kezdő oldalunkon mementóként meghagytuk.
A gépjármű tulajdonosoknak minden esetben arra kell felkészülniük, hogy képzett, eszköztárral rendelkező, profi autó tolvajjal szemben kell megvédeniük a gépjárműveiket.
Ebben a fejezetben olyan alapvető információkat adunk, amelynek köszönhetően könnyebb megérteni, hogy miért olyan egyszerű a tolvajoknak ellopni egy gépjárművet.
Illetve miért nem mindegy, hogy a gépjármű tulajdonosa mit alkalmaz gépjárművédelemre.
Nagyon fontos azt is tudni, hogy a gépjárművédelem nem mennyiségi, hanem minőségi tényezőkön múlik! Ez azt jelenti, hogy több, de gépjárművédelemre önmagában alkalmatlan eszközökkel hiába rakjuk tele a gépjárművet, az még is ellopható marad. Az ok pedig nem más, mint hogy egyenként is alkalmatlan eszközökkel nem lehet hatékony gépjárművédelmet kiépíteni! (Erről bővebben a 3. pontban található részletes tájékoztatás.)
Ezek az információk fontosak, mert nem mindegy, hogy egy gépjármű ellopható, vagy sem.
Kérem, szánjon az alábbi információk elolvasására egy kis időt. Megéri.

1. Mechanikai eszközök

Legyen az váltózár, pedálzár, kormányzár, csak mechanikai elven működő motortérzár, az alapvető hiányosság az, hogy egy zárszerkezeten keresztül kulccsal kell és csak is kulccsal lehet rögzíteni a mechanikai eszközt annak érdekében, hogy az a védelmi feladatát ellássa.
Az elsődleges gyenge pont pedig itt található, a kulccsal történő rögzítésnél! A mechanikai eszközök zárszerkezete az, ami hozzáférhető! Minden esetben.
A zárszerkezet hozzáférhetőségének következtében a tolvaj lopott, elvesztett, másolt kulccsal képes a mechanikai eszköz kinyitására. Majd a kinyitott mechanikai eszközt a helyéről eltávolítva, a gépjármű ellophatóvá válik.
Ezenkívül léteznek más olyan megoldások is, amiket a tolvajok sikeresen alkalmaznak a mechanikai eszközök hatástalanítására.
A mechanikai eszközök hiányosságainak következtében az elmúlt 20 év alatt ezer, ha nem tízezer számra loptak el a tolvajok olyan gépjárműveket, amiket a tulajdonosaik mechanikai elven működő eszközökkel védtek volna, ha a választott mechanikai eszközök védtek volna. De ezt nem tették meg.
A tolvajok sikerének az oka a mechanikai eszközökben is meglévő hiányosság, a hozzáférhetőség!

2. Elektronikai rendszerek, rejtett kapcsolók, indításgátló funkciók

Az elektronikai elven működő gépjárművédelmi kialakítások és rejtett kapcsolók is sok sebből véreznek.
Az elektronikai rendszereket általában a gépjármű utasterébe építik be, mert ez így a szerelés során a szerelőknek egyszerűbb és gyorsabb. Ami innentől kezdve a profi autó tolvajjal szemben semmit sem ér. Hasznavehetetlen lom, ami képtelen a gépjárművédelem feladatának az ellátására. Ha a gépjármű tolvaj rendelkezik a gépjárművet illető típus ismerettel, akkor a beépített elektronikai rendszert, vagy rejtett kapcsolót szó szerint percek alatt áthidalja és megszünteti az indításgátló funkciót.
Fontos alapelv, hogy a gépjárművédelem elektronikai egységét minden esetben a gépjármű motorterébe építsék be! Ha ez nem így történik, akkor nem beszélhetünk gépjárművédelemről!
Az sem mindegy, hogy indításgátló funkcióként mit használnak fel. Például az önindító tiltás indításgátló funkcióként alkalmatlan. Ezt sok helyen már nem csinálják, mert belátták az értelmetlenségét. ( Igaz, még vannak olyanok, akik ezt nem értették meg és alkalmazzák az önindító tiltást. Értelmetlenül. )
Sajnos erre is tízezrével akad példa az elmúlt 20 év távlatában.
A tolvajok sikerének az oka az elektronikai kialakítású gépjárművédelmi megoldásoknál magához a beépített elektronikai rendszerhez, vagy a beépített elektronikai rendszer által aktivált indításgátló (immobiliser) funkció pontokhoz való hozzáférhetőség!

3. Olyan mechanikai és elektronikai eszközök csoportos alkalmazása gépjárművédelemként, amely eszközök önmagukban is alkalmatlanok a gépjárművédelem ellátására

A mechanikai eszközök önmagukban alkalmatlanok a hatékony gépjárművédelemre. Mint tudható, a gépjárművédelem nem mennyiségi, hanem minőségi tényezőkön múlik.
Hiába csoportosítanak össze több, különálló mechanikai eszközt annak érdekében, hogy egy komplex rendszert alkossanak, sajnos ez akkor sem lesz hatékony gépjárművédelem. Az ok igen egyszerű. Önmagukban is alkalmatlan mechanikai eszközökből nem lehet megvalósítani a minőség kérdését, mivel az összerakott eszközök külön, külön is alkalmatlanok a hatékony gépjárművédelemre.
Ez tény, amit igazol több tízezer ellopott gépjármű, amiben mechanikai eszközök látták volna el a védelmet, de ezt nem tudták megtenni.
Nézzünk egy példát.
Ha például kormányzárat, váltózárat, pedálzárat, motortérzárat, elektromos tiltást alkalmaznak, ez nem tudja biztosítani a várt eredményt. A helyzeten csak ront, ha az így kialakított csoportos összeállítás működtetését kártyás kialakítással oldják meg.
- A kormányzár gépjárművédelemre igen korlátozottan alkalmas eszköz.
- A váltózár gépjárművédelemre igen korlátozottan alkalmas eszköz.
- A pedálzár gépjárművédelemre alkalmatlan eszköz.
- A motortérzár önmagában is és, vagy rossz kialakításban is alkalmatlan a hatékony gépjárművédelem ellátására.
- Az elektromos tiltást ha rossz helyen alkalmazzák, gépjárművédelemre teljességgel alkalmatlan megoldás.
- A kártyás kialakítás komfortot lát el, gépjárművédelemre alkalmatlan megoldás, mivel a kártyából kijövő jeleket a kialakításnak köszönhetően másolni lehet.
Az önmagukban alkalmatlan eszközökből és megoldásokból összerakott és különböző fantázia nevekre elkeresztelt egyvelegek nem képesek a hatékony gépjárművédelemre. Sok hiányos, a hozzáférhetőséget önmagukban is tartalmazó összetevő sok támadási felületet hagy maga után.
Ami tartalmazza a gépjárművédelemhez való hozzáférhetőséget, az gépjárművédelemre alkalmatlan úgy külön, külön, mint csoportos alkalmazásban.

4. Több ponton történő indításgátló funkció aktiválás

Többször említettük, hogy a gépjárművédelem nem mennyiségi, hanem minőségi tényezőkből álló megvalósítás. Óriási tévedés azt hinni, hogy a több ponton történő indításgátló funkció aktiválása nagyobb védelmet jelent. Ez nem így van, ez egy téves elgondolás! Hiába aktiválunk több pontos indításgátló funkciót, ha azok az aktiválás után hozzáférhetőek maradnak. A gépjárművet illető típus ismerettel rendelkező tolvaj tudja, hogy mely elektronikai pontok lettek aktiválva indításgátló funkcióként és ha azokhoz hozzáfér, akkor hatástalanítja őket. A tolvajok sikerének az oka ebben az esetben is, a gépjárművédelmi kialakításhoz való hozzáférhetőségben rejlik!
Erre is akad ezrével példa az ellopott gépjárművek tekintetében.

5. Az egyedi kialakítású gépjárművédelem, autóvédelem előnyei, hátrányai

Különböző internetes fórumokon az olvasható, hogy az egyedi kialakítású gépjárművédelmi megoldások előnyösebbek a sorozat gyártásúaknál. Akkor nézzük meg, hogy ez előnyt, vagy inkább hátrányt jelent e?
Előnyök: Kevesen ismerik. Előnyként más nem igazán hozható fel.
Hátrányok: Nincs fejlesztési tapasztalat. Nincs kiforrott technológia. Nincs tömeges beépítési tapasztalat. Nincs statisztika, ami bizonyítaná a lopás elleni védelem megbízhatóságát.

6. A sorozat gyártású gépjárművédelem, autóvédelem előnyei, hátrányai

Most nézzük a sorozatban gyártott gépjárművédelem, autóvédelem előnyeit, hátrányait.
Előnyök: Van fejlesztési tapasztalat. Van kiforrott technológia. Van tömeges beépítési tapasztalat. Van statisztika, ami bizonyítja a lopás elleni védelem megbízhatóságát.
Hátrányok: hagyományos kivitelű gépjárművédelmi kialakításoknál a tömeges beépítésnek köszönhetően bárki kiismerheti, ami után kidolgozható ellene a lopási tematika.
Erre is van bőven példa ezrével, tízezrével a lopott gépjárművek statisztikájában.

Amennyiben a sorozat gyártású gépjárművédelem, autóvédelem a gépjárművédelemhez való hozzáférhetetlenség elvére épül, akkor nincsenek érvekkel felhozható hátrányok.
Hogy miért? Mert bárki ismerheti, kiismerheti és az így kialakított gépjárművédelmet még sem lehet hatástalanítani.
Az ok, hogy nem lehet hozzáférni sem a beépített gépjárművédelmi kialakításhoz, sem az indításgátló funkcióként alkalmazott elektronikai megszakítási pontokhoz.
A Pajzs Technológia lényege, hogy a gépjárművédelmi kialakításhoz és az elektronikai megszakítási pontokhoz való hozzáférhetőséget kiküszöböljük!


© 2005 - 2023 P.T.B. Pajzs Kft. Minden jog fenntartva!Adószám: 13492063-2-13 · Cégjegyzékszám: 01-09-738018Bankszámlaszám: 10300002-20234155-00003285 · IBAN száma: HU02103000022023415500003285 · SWIFT kód: MKKBHUHB
phoneshopping_cart
Ez a honlap technikai sütiket (angolul: cookie) használ a megfelelő működéséhez. További információ...